O překvapení na letošním autosalonu v Brně se na poslední chvíli postaral nový Beetle, kterého Volkswagen představil ve své expozici v pavilonu P. Jde o premiéru tohoto vozu na autosalónu v Evropě. Nový Brouk se sice začne na českém trhu prodávat až v říjnu, ale seznámit jsme se s ním mohli už nyní.
Nový Brouk byl bílé perleťové barvy, stejně jako většina vystavených automobilů této značky. Pod kapotou ukrýval benzinový čtyřválec 1,2 TSI o výkonu 77kW, 105k. K tomuto motoru je dodávána 6ti stupňová manuální převodovka. Jednalo se o základní model, které v sériové výbavě dále nabízí například ESP včetně ABS a brzdového asistentu, airbagy pro řidiče a spolujezdce, boční airbagy, rádio RCD 310 s 8 reproduktory, klimatizaci, tempomat, elektricky ovládaná okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, nastavitelný volant a další. Předpokládaná cena tohoto vozu je okolo 390 000,- Kč. Cena nebude tedy o moc vyšší jak VW Golf, ale za to nižší jak Scirocco. Když tuhle cenu srovnáme s předchozím modelem New Beetle, kde se pohybovala okolo 500 tis až 1 mil korun, tak by o tento nový model mohl být větší zájem, než o předchozí.
Nový Brouk měl za úkol více se podobat starému Brouku, než předchozí New Beetle. Proto se dočkal nového názvu Beetle, který měl jeho první předchůdce z šedesátých let. Jde tedy o moderní a zároveň retro automobil, který má připomenout úspěchy prvního Brouka, kdy si jej nejvíce oblíbili hippies. Novinkou karoserie jsou bezrámová okna bočních dveří. Podvozek pochází z Golfu. Proto bude Brouk výrazně prostornější, než jeho konkurenti Mini a Fiat 500. Také zadní část kapoty je více protáhlá dozadu, čímž se zvětšil prostor na zadních sedačkách a také zavazadlový prostor, který má objem 311 litrů. Přední kapota je také o poznání větší a mnohem těžší, než u New Beetle. Čímž se ale zmenšil prostor pod čelním sklem, který New Beetle měl obrovský.
Karoserie velikostně odpovídá nižší střední třídě (délka 4278 mm) . Vnitřní prostor vozu je tedy opět prostorný. Palubní deska je kvalitně zpracovaná a snaží se přiblížit starému Brouku. Proto před spolujezdcem najdete také přihrádku na rukavice, která byla i u starého Brouka. Pod ní najdete druhou větší na doklady. Aby přihrádek nebylo málo, tak je jedna malá také ukryta u volantu řidiče. Ve dveřích najdeme stejně jak u předchozího modelu kapsičky, které jsou tentokrát z textilní gumy. Jediné co chybí je vázička, kterou už v tomto modelu nenajdeme. Zbylé ovládací prvky jsou totožné s ostatními vozy koncernu Volkswagen. Na přístrojové desce opět dominuje velký otáčkoměr a na krajích najdeme menší palivoměr a otáčkoměr. Uprostřed je palubní počítač.
K nabízenému motoru 1,2 TSI/77 kW se postupně přidají další agregáty – benzinové 1,4 TSI/118 kW a 2,0 TSI/147 kW a turbodiesely 1,6 TDI/77 kW a 2,0 TDI/103 kW.
Výroba tohoto nového Brouka bude opět probíhat v Mexiku. Přejeme tedy novému Beetle, ať je stejně tak úspěšný, jak jeho první předchůdce, kterého se po světě prodalo přes dvacet milionů. Volkswagen Brouk je a navždy bude největší legenda mezi automobily.