Ahoj, když jsem tohle řešil v roce 2011 hned po koupi brouka, tak už měli v servisu ovládací páčku tempomatu namontovanou. bohužel však dodatečně zjistili, asi ze schématu zapojení elektroniky, že by v mém broukovi tempomat nefungoval. Následně mi teda páčku zase odmontovali.
Když by se však upravilo propojení mezi škrtící klapkou (nainstaloval se její vhodný typ, viz odkazy v původní zprávě) a řídicí jednotkou, tak by tempomat fungovat mohl, poněvadž vše potřebné (např. spínače za brzdovým a spojkovým pedálem, drát s nformací o rychlosti auta) je v autě k dispozici.
No je pravdou, že jsem zatím přes VAG nezkoumal, zda je možné funkci tempomatu u mojí řídicí jednotky zapnout. Co jsem ale pátral po webu, tak řídicí jednotka s podporou funkce tempomatu má jiné typové číslo než ta v mém broukovi. Možná je to ale dáno pouze upraveným rozložením signálů v propojovacím konektoru. Na druhou stranu ale může mít tato verze řídicí jednotky i třeba jiný firmware, to bohužel netuším.
Jestliže nebude možné funkci tempomatu dodatečně aktivovat, tak by samozřejmě řešením této situace byla montáž tzv. mechanického tempomatu - někam do motorového prostoru namontuješ servo, co ti tahá za lanko vedoucí od pedálu ke škrtící klapce, do palubky pak vrzneš řídicí modul a na sloupek volantu se dá páčka. Takováto varianta se dá běžně koupit, ale sám s ní nemám zkušenost. Nejpíš to bude fungovat hezky a navíc se člověk obejde bez výraznějších zásahů do kabeláže/řídicí jednotky motoru.
Jestli budeš na srazu 10. května v Habrovanech, tak se o tom můžem ještě pobavit. Mimochodem, máš elektronický plynový pedál nebo klasický s tím lankem?