Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1
  • 2

Téma: Turbo u 1,9 TDi

Turbo u 1,9 TDi 15 roků 3 měsíců ago #7825

  • week0030
  • Avatar uživatele week0030
Ahoj wve spolek,
zajímalo by mě jak jste na tom lidi s turbem. Musel jste ho někdo nechat čistit/repasovat/měnit?

Mám na bobánkovi nalítáno 152 000 a předminulý týden jsem jel po dálnici na tempomat, 130-140, cca 3000 otáček do táhlýho stoupání a najednou to cuklo a auto vůbec nechtělo jet. Plyn až na podlaze a přes 2000 otáček jsem se nedostal. Rychlost šla dolů i když byl tempomat v provozu. Pak jsem na netu našel nfo ,že se jednalo o tzv. nouzový režim kdy dojde k odpojení turba jelikož se něco podělalo. Píchl jsem tedy auto na VAG a u jednotky motoru byla zaznamenaná chyba:

17958 - Plnící tlak Regulační odchylka
P1550 - 35-10 - - - Sporadicky


Jedná se prý o chybu turba či nějakého ventilu N75, moc tomu nerozumím.
Dle dílenské příručky jsem provedl test turba přes VAG. (3000 otáček na 3. rychlostní stupěň a kontrolovat tlak předepsaný řídící jednotkou a skutečný).

Ve výsledku je rozdíl 50 mbar + na výstupu (cca 2996/3046 mbar).

To mi zas tolik nepřijde ,ale jak už jsem říkal zas tomu nějak extra nerozumím.

Od té doby jezdím a zatím se nic podobného neopakovalo. Zatím.... Bojím se abych nemusel třeba měnit turbo až to třeba začne dělat opakovaně.. To bych se nedoplatil.... :(

Máte někdo zkušenosti? Díky..
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Turbo u 1,9 TDi 15 roků 3 měsíců ago #7826

  • ZuB103
  • Avatar uživatele ZuB103
week0030 napsal:
Ahoj wve spolek,
zajímalo by mě jak jste na tom lidi s turbem. Musel jste ho někdo nechat čistit/repasovat/měnit?

Mám na bobánkovi nalítáno 152 000 a předminulý týden jsem jel po dálnici na tempomat, 130-140, cca 3000 otáček do táhlýho stoupání a najednou to cuklo a auto vůbec nechtělo jet. Plyn až na podlaze a přes 2000 otáček jsem se nedostal. Rychlost šla dolů i když byl tempomat v provozu. Pak jsem na netu našel nfo ,že se jednalo o tzv. nouzový režim kdy dojde k odpojení turba jelikož se něco podělalo. Píchl jsem tedy auto na VAG a u jednotky motoru byla zaznamenaná chyba:

17958 - Plnící tlak Regulační odchylka
P1550 - 35-10 - - - Sporadicky


Jedná se prý o chybu turba či nějakého ventilu N75, moc tomu nerozumím.
Dle dílenské příručky jsem provedl test turba přes VAG. (3000 otáček na 3. rychlostní stupěň a kontrolovat tlak předepsaný řídící jednotkou a skutečný).

Ve výsledku je rozdíl 50 mbar + na výstupu (cca 2996/3046 mbar).

To mi zas tolik nepřijde ,ale jak už jsem říkal zas tomu nějak extra nerozumím.

Od té doby jezdím a zatím se nic podobného neopakovalo. Zatím.... Bojím se abych nemusel třeba měnit turbo až to třeba začne dělat opakovaně.. To bych se nedoplatil.... :(

Máte někdo zkušenosti? Díky..

Hojas nic moc o tom nevím ale něco podobného jse mi stalo u Renault Laguny 2005 taky 1.9 diesel a v servisu mi vyčistily nějaký čidlo a už to normál valilo udělalo mi to na dálnici při 140-150 a měl jsem najeté něco kolem 130000 možná by to mohlo být taky ono ale nevím..
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Turbo u 1,9 TDi 15 roků 3 měsíců ago #7827

  • Beczi
  • Avatar uživatele Beczi
  • Offline
  • Administrator
  • Příspěvky: 2124
  • Obdržená poděkování 8
  • Karma: 19
Tohle mě dělalo taky. A nahonec to bylo špatnou hadičkou někde, kde unikal tlak. Tohle je častá závada u Brouků. Může to dělat několik věcí, ale taky vyměníš turbo, ale ono to tím nebude :) . Prva zkus zkontrolovat, jestli nekde neunika tlak. Určitě ti tady ještě poradí nějakej profik.

Tady už se o tom bavilo: <!-- l --><a class="postlink-local" href="newbeetleclub.cz/forum/viewtopic.php?f=11&t=249">viewtopic.php?f=11&t=249<!-- l -->
současnost: Beetle R-Line 2.0 TSI DSG 155 kW
minulost: New Beetle Turbo S 1.8T 20V 132kW (limited edition from USA)
minulost: New Beetle 1.9 TDI 66kW
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Turbo u 1,9 TDi 15 roků 3 měsíců ago #7830

  • Johnny
  • Avatar uživatele Johnny
Beczi má nejspíš na mysli podtlakové řízení...
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Turbo u 1,9 TDi 15 roků 3 měsíců ago #7833

  • week0030
  • Avatar uživatele week0030
Beczi napsal:
Tohle mě dělalo taky. A nahonec to bylo špatnou hadičkou někde, kde unikal tlak. Tohle je častá závada u Brouků. Může to dělat několik věcí, ale taky vyměníš turbo, ale ono to tím nebude :) . Prva zkus zkontrolovat, jestli nekde neunika tlak. Určitě ti tady ještě poradí nějakej profik.

Tady už se o tom bavilo: <!-- l --><a class="postlink-local" href="newbeetleclub.cz/forum/viewtopic.php?f=11&t=249">viewtopic.php?f=11&t=249<!-- l -->

Ahoj,
hadičky? To jsou ty "látkový" hadičky co jsou jakoby v zadní části za motorem hned pod kapotou?

Jinak váhu vzduchu jsem taky měřil a ta je v poho.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Turbo u 1,9 TDi 15 roků 3 měsíců ago #7834

  • Ingi
  • Avatar uživatele Ingi
A ten stav trva? Nebo po znovu nastartovani to zase jede? Ja tohle co rikas tak jsem mel zase v doze co reguluje tlak turba prasklou membranku a musela se vymenit cela doza....
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Turbo u 1,9 TDi 15 roků 3 měsíců ago #7837

  • LuFi
  • Avatar uživatele LuFi
To bude tou hadickou jak pise Beczi. Me to delalo taky a stalo se mi to kdyz jsem do kopce predjizdel a proti jel nakladak, mel jsem to o .ozy maly japonky... :roll: V turbu je spatny tlak a aby se nenicilo tak se samo vypne, auto pak nejede. Po vypnuti klicku a opetovnem nastartovani bylo vse zas OK, vid?
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Turbo u 1,9 TDi 15 roků 3 měsíců ago #7838

  • Killingman
  • Avatar uživatele Killingman
Posli sem log, naloguj hodnoty 3,10,11 ve VAGu, na trojku seslapnout plny plyn do mirneho kopce od 1500ot co to pujde. Pokud ti to tlaci 3,5Mbar tak to je SAKRA hodne, me to tlaci max 2,3Mbar a pak zasahne regulace a upusti to tlak, se nediv ze ti to pada do nouzaku, by ti vylitalo turbo...
Jinak te potesim, me vycisteni turba vcetne prace stalo 2.000 Kc, takze to neni zadna extra pecka co by se nedala utahnout, od te doby mi to jede mnohem lepe. U me to byla kombinace vahy vzduchu + zasekly regulace turba, co je to u tebe bez logu tezko odhadovat...
Log pred opravou:


Log po opravě:

Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Turbo u 1,9 TDi 15 roků 3 měsíců ago #7839

  • week0030
  • Avatar uživatele week0030
Aha, tak jsem se spletl.. Je to o dost míň. Tady je screen toho průběhu hodnot 11. Není to nějak málo?:

Ta nejnižší hodnota otáček než se začnou otáčky plynule svyšovat až ny těch 3100 ot/s je 1554 ot/s.
Dokážete někdo to z analyzovat a říct jetsli je to teda ok...

Přikládám i samotnej CSV log bloku 11 v zipu.

Jinak měřil jsem i tu váhu vzduchu jak jsem psal a ta je ok. hodnoty požadované řj jsou cca identické s aktuálními.

Díky za analýzu.
Přílohy:
Poslední úprava: 15 roků 3 měsíců ago od .
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Turbo u 1,9 TDi 15 roků 3 měsíců ago #7840

  • week0030
  • Avatar uživatele week0030
Měl bych tu ještě jeden log k analýze. Ten Jsem dělal před tím předchozím. Jednalo se o delší měření kdy bylo dvakrát zrychlováno na 3000 ot/s na trojku. Zaznamenával jsem na něm průběh 10,11 a 2 (2ku kvůli tomu ,že jsem měl podezření na problém s čidlem akcelerometru). Při té první akceleraci na 3000 ot/s je na ¨něm velkej rozdíl mezi specifikovaným / aktuálním tlakem ( 1897 / 2540 )..
Mohl by se na to nějaký specialista podívat. ? Děkuji.
Přílohy:
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
  • Strana:
  • 1
  • 2
Vygenerováno za 0.095 sekund