Ja som si vyskušal aj TDIčka aj2,0benzín,nakoniec som sa rozhodol
pre 2,0 benzín.Na slovenskom trhu mali všetky TDIčka njazdených
100000km+-niečo,aspoň podľa tachografu.Po dôkladnej prehliadke
však človek zistí že je to najmenej 3krát tolko.Nakoľko máme Fabiu
TDIčko tak nebolo ťažké sa rozhodnúť.Teraz môžem porovnávať
že čo je lepšie.TDIčko žerie menej ale v dynamike rozdiel nevidím.
Motor2,0 žerie 8,0l ak sním jazdíš do 3000ot.min,aletakto sa zdá byť
lenivý.Ak ho vytočíš nad 3500otje z neho žihadlo.Aj keď som priaznivcom
TDI nedopustím na 2,0 pretože je jednoduchý a spolahlivý,prakticky bez starostí,stačímeniť olej filtre,sviečky po60000km,rozvody po
90000km.S TDIčkom sa človek naučí dobre jazdiť až po 30000km,
niekto ani po tolkých km a niekto vôbec...Ďalej nikto tu nepíše o tom
ako dáva pozor na turbo že olej mení oveľa skôr ako je to predpísané.Nečítal som tu ani otom že koľko sa človek narobí s naftou aby nemal problém/myslým s tou lacnejšou/ako často mení pal. filter,akumlátor/Beetle ho má poddimenzovaný/,a ešte je tu problém krátkych jázd/začmudenie motora/.O váhe vzduchu zanesených regulátoroch tlaku turba o odídených turbách /1,8T/
o odídených podávacích naft. čerpalách,žhavičoch ich čidielkach
a ich obtiažnou diagnostikou v servisoch ani nehovorím...
Kto to raz za žil vie o čom píšem.
Takže veľa štastia a trpezlivosti pri výbere chrobáčika!