Tak tak, tyhle dvoulitrové agregáty od VW nejsou co se týče spotřeby zrovna na vrcholu technologického pokroku. Trpí i jinými neduhy a záludnostmi. Pokud jsou ovšem dobře servisovány a udržovány, není to zase až tak zlé. Je zkrátka potřeba jim občas ty nové svíčky, filtry a lambdy dopřát. Samozřejmostí bude taky kvalitní olej dle specifikací a sem tam nalít do paliva nějéke to aditivum na vyčištění motoru. To že baští olej, je stará známá věc a soudruzi z VW už to pro jistotu napsali rovnou do návodu, co dávají k autu
Ti syčáci mají dokonce tu drzost radit tam lidem, aby stav oleje kontrolovali při každém čerpání paliva
To překvapilo i mě
Ta spotřeba 14 na sto se mi zdá už kapku přehnaná, ale není problém se dostat na 12 pokud řadíte až při 5 tisících
Já osobně jezdím s průměrkou kolem 9 litrů a to když přimhouřím očko už se dá celkem kousnout
Snad to tady žádnej odkojenec nafty neokomentuje
Jediná věc, která mě osobně nejvíc vadila na tomhle motoru, byla jeho extrémní hlučnost už od dvou tisíc otáček !!! Překvapilo mě, že tím trpí sotva sjedou z výrobní linky. Ale nejspíš se ve VW drželi hesla, když to hodně řve tak to pořádně jede
Dá se tomu odpomoct používáním olejů se specifikací kolem OW-30 a hlavně používáním odhlučňovacích prvků původně určených pro diesly
Teď mám třeba na mysli spodní kryt motoru a odhlučňovací vypolstrování, který se dává pod haupnu .... to pomůže dost.