Prodejce mě celkem potěšil, protože mi dal k autu navíc záruku na 5 let bez jakéhokoliv omezení (km atd.), takže můžu 5 let jezdit a nic neřešit. Navíc dal na auto velkou zlatou mašli, což se k tý černý docela hodilo, ale to je spíš pro holky...
Jinak docela dobrý. Protože to je už můj 5x Volkswagen, tak jsem si na vše zvyknul asi během prvních 20 kilometrů a už mi příjde jako bych s tím jezdil delší dobu. Akorát je tam o dost víc informací než na co jsem byl zvyklý (dal jsem si tam ten lepší palubní počítač s grafickým displejem, to radio RCD 510 a ty přídavné budíky na palubní desku), takže vše sledovat a ještě tam dávat několik různých CD za jízdy do toho rádia už dá docela zabrat na ostražitosti...
Jinak to ale jezdí celkem dobře, jako každý správný VW. Sice v některých věcech mě ten podvozek příjde horší než jsem měl u minulýho auta, ale špatný to není. Ty 18 kola jsou v pohodě. Jedině na špatné silnici, kde je hodně příčných nerovností se maj tendenci trochu rozvibrovat, ale není to nic zásadního. Jinak to drží dobře.
Motor je super. Když jedu normálně, tak jsem tak o 20% rychlejší než všichni ostatní a mě to furt radí řadit na těžký převody, takže na šestku jedu i 55 po městě (což je skoro na 1000 otáček), ale pak to nemá problém i z této rychlosti se bez problémů rozjet. Jinak akcelerace třeba na 4 stupeň ze 100 na 160 km/h je otázka několika málo sekund a ostatní auta jsou rázem několik set metrů za mnou...
Takže pro mě asi optimální motor, protože ten nejsilnější dvoulitr už podle údajů výrobce o moc líp nejede a hlavně je poměrně těžký a má pouze DSG, což bych nechtěl. Navíc 1,4 bude jezdit určitě i o dost úspornějc. Zatím teda spotřeba žádná sláva není, průměr mám někde kolem 7,2 litru na 100 km podle PP, ale prý se spotřeba má výrazně snížit po zajetí (prý minimálně o litr), takže pak už by to mohlo být OK. Ale když jsem chvíli jel rychle, tak nebyl problém být hned i nad 10 litry.
Jinak to zadní křídlo se mi na obrázkách až tak nelíbilo, ale v reálu vypadá o hodně líp a myslím, že tomu autu dodává optimální vzhled, takže super. Kola Twister taky vypadaj moc hezky, neměnil bych na vzhledu nic.
Jediný co mě trochu zlobí, je okno u řidiče. Občas se stane, že když je dole a chci ho dát nahoru, tak dojede jen do poloviny a zase sjede dolů. Musím ho potom dát nahoru držením tlačítka dokud nevyjede, ale pak se to nějak přepne do jinýho režimu a přestalo potom zajíždět i při zavření dveří do těsnění. Po chvíli to zase začalo fungovat normálně, ale asi to bude věc na reklamaci. Navíc stejně zvláštně to fungovalo i u předváděcího auta, ale tam jsem si říkal, že to je jen v nějákým předváděcím režimu.
Jinak rádio mám jen s 8 reproduktory (nemám přídavný zvuk od Fenderu), ale i tak to hraje velmi dobře a jsem zcela spokojen. Je to první auto, který při basech dokáže rozvibrovat vevnitř vzduch. Až mi z toho zaléhaj uši. A hraje velmi čistě. Ten Fender musí být nářez, ale skoro si říkám, že až zbytečný (pro mě). Jedině na nějákou soukromou technopárty...
I tohle je slyšet venku na slušnou vzdálenost, když jsou stáhnutý okna.
Co jsem si to auto teď pořádně prohlížel, tak musím říct, že je vše udělaný překvapivě kvalitně. Trochu jsem se bál, že to VW trochu odflákne, ale opak je pravdou. Dokonce je lecos lepší než u Golfa, takže myslím že to za ty prachy opravdu stojí a člověk dostane odpovídající protihodnotu. Celkovej dojem je teda velmi dobrej. Proti tomu starýmu to vidím jako obrovskej pokrok ve všem. Skoro se ani nedá říct, že by to byl nástupce, protože je to tak o 2-3 generace lepší auto...